Alla inlägg under juli 2009

Av Madeleine - 22 juli 2009 22:04


Nu är husbilen packad och klar...i det närmaste i alla fall...!

Imorgon åker vi på en tripp... söder-över...vet inte vart än...vi får se var vi hamnar..! Vi har inte gjort upp några specifika planer i år...

Det enda vi sagt är att vi vill se lite nya ställen...kanske ostkusten...

Ett enda måste finns det emellertid...just det...Gekås i ULLARED...! ;-)


Nu blir det blogguppehåll ett tag så jag vill passa på att gratta min "lill-tjej" Michéle som fyller 19 år på Lördag!

HA EN FANTASTISK DAG SKRUTTAN...!

Ett STORT GRATTIS från oss!

Paket är på väg med posten... ;-)



Sköt om Er alla andra...!


Av Madeleine - 20 juli 2009 11:11


Den här årstiden brukar det inte bli så mycket bloggande för min del...

Det är så många andra saker som pockar på uppmärksamhet...


Jag försöker att vara ute så mycket det går...


I skogen till exempel...12 liter blåbär blev det i förrgår...mums!


Trädgården kräver också sitt...

Just nu mumsar vi jordgubbar för glatta livet... det blir jättemycket...! :-)

 


Citronmelissen hängde jag på tork i går...den kokar gubben te på...bra för högt blodtryck bl.a... 


Ha det nu så gott alla vänner!


Av Madeleine - 11 juli 2009 16:02


Jag har haft besök av en liten virvelvind idag... ;-)

Favorit-saken här just nu är sopborsten...!

Charlie har ett väldigt sjå med den...vänder den upp och ner...fram och tillbaka...drar lååånga ramsor och springer runt överallt... med sopen i högsta hugg...!

Han VÄGRAR släppa den...! :-)

 

Inte är han still många sekunder inte...!

Melinda försökte ta kort på oss...en så där femtioelva stycken...!!!

ALLA blev suddiga...! :-)

Lille herrn kan som sagt INTE vara still... *Fniss*...! :-)


Av Madeleine - 6 juli 2009 17:05


Denna morgon fick en abrupt start...!

Melinda ringde och väckte mig...

Charlie hade ramlat och slagit upp ett jack i pannan på ett gångjärn i en dörrpost...! :-o  Usch...!

Detta hände igår...han är omplåstrad men såret går ideligen upp...!

Melinda hade ringt vårdcentralen och de ville att hon skulle komma in med lill-prinsen så att de fick tejpa om såret ordentligt...

Det var bara det att deras bil var på service...!!!



Uj uj uj...nu blev det bråttom...!!!

Tiden var knapp och jag fick slänga mig i bilen...först åka in till Köping och hämta en bilbarnstol hos en bekant till Melinda...för en sån har jag ju inte i min bil...sen vidare till Munktorp och hämta Melinda och barnen...sen tillbaka till Kolsva och vårdcentralen där...PUH...vi hann i tid...!



Nu är snubbel-gubben ordentligt tejpad och omplåstrad...!

Lillplutten...!

Tur att det gick bra!



Av Madeleine - 5 juli 2009 14:53


Hej ALLA mina bloggläsare!

Det blev en hel del kommentarer gällande mitt "Kärring-konst" projekt! :-)

Jag vill tacka ER ALLA för dessa kommentarer, de har verkligen gjort mig glad! :-)

Jag vill också passa på att hälsa de "nya" bloggläsarna välkomna till min sida!

Fortsätt gärna lämna kommentarer, det blir ju så mycket roligare då...!


Så skönt med lite svalare temperatur...!

Jag hörde ryktesvägen att blåbären är på gång...

Vi tog en tur till skogen för att checka läget...


Nåja...så värst mycket mogna blåbär hittade vi inte! Man får nog vänta ett tag till...det blev lite så det räcker till kvälls-filen... mums...! :-)


Dessbättre gjorde vi denna upptäckt...

Jo, ni ser rätt! Det är kantareller!

Sommar i all ära men jag är ett höst-barn...! Jag älskar hösten...!

Då finns så mycket att göra i naturen då...

Plocka svamp, bär och frukt...aktiviteter som jag uppskattar mycket! :-)

Men, sommar vill jag nog ha ett tag till i alla fall...!


Det växer så det knakar i trädgården nu!

Vi verkar få en hel del jordgubbar i år...

Det är hur mycket kart som helst!

Hoppas värmen håller i sig så att de mognar snabbt! ;-)



Avslutar med några bilder från trädgården...


Färgen på dessa liljor fullkommligt lyser... Fantastiskt vackert...!



Lite mer "Kärring-konst"... ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards