Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Fika med barnbarnen

Av Madeleine - 25 september 2009 16:53

Direkt efter jobbet styrde jag kosan mot Munktorp...!

Nu var det alldeles för många dagar sen jag träffade barnbarnen...abstinensen gör sig gällande i form av... tomt i hjärtat...ett hål som bara blir större o större för varje dag...;)


Något mina barnbarn tidigt verkar ha lärt sig är att när man träffar mormor blir det fika av...!

Lille Charlie drog mig i byxbenet och pekade... ömsom på kakburken som jag hade med mig... och ömsom på köksbordet... *fniss*...

Efter att ha smaskat lite morotskaka...vilket tydligen var väldigt gott...var det dags att krypa upp i knät på mormor för den sedvanliga kaffeslurken...!


Då ska skeden omsorgsfullt doppas i koppen och stoppas i munnen...

  


När ingen ser kan det till och med få bli ett litet smakprov ur koppen... ;)

  


Melvin praktiskt taget slickade av varenda liten smula av kakan på fatet...

Oroligt frågade han om jag skulle ta med kakan som blev över hem igen...*fniss*


Här försöker han se så söt ut som det bara går...

  

Idag var han väldigt kramsjuk...Melleplutten...! :)


Tack Melinda för att jag fick gosa med dina söner idag...!

Nu är hjärtat helt och fullt igen...! :)




 
 
Ingen bild

Melinda

26 september 2009 11:17

Det får du så gärna göra! Det är bara roligt när du kommer :) Kram!

 
Ingen bild

Hulda

1 oktober 2009 19:12

Snart kommer jag, ladda kaffebryggaren och vinförrådet ;) Du behöver inte bädda åt mig för vi kommer inte att hinna sova eftersom vi har så mycket att prata om :)) kram

 
Ingen bild

Madde

4 oktober 2009 19:03

Skall ske Hulda! Förråden är laddade...! ;)
Det ska bli så roligt...!!! :) :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 24 november 2009 20:55

  Idag tog jag mig en tur ut i skogen. Jag plockade olika sorters mossa och lite annat smått o gott...   Väl hemma igen letade jag fram en gammal korg...   Resultatet ser du här...!    Tänk vilken effekt det blir av att blanda lite ol...

Av Madeleine - 22 november 2009 20:25


  Gör som mig och min polare "Dö-Nick"... ;) *fniss* Tänd ett ljus, plocka fram en bra bok och myyyys...   Det kan man göra med gott samvete såna här "regn-rusk-dagar"!!!          KRAM!     ...

Av Madeleine - 13 november 2009 11:20


  och ner som en pannkaka...! Är det inte så man brukar säga?   Det blir ju inte alltid som man hoppas och vill...   I och för sig bad jag om nya utmaningar, och det har jag fått! Inte på det sätt som jag hade tänkt mig... men likväl en...

Av Madeleine - 6 november 2009 18:39


Nu är jag i mitt rätta element... Skorpionens tecken...!    Känner mig återigen sugen på utmaningar...vill ha fördjupad kunskap... En sak har jag lärt mig...Kunskap är makt...!!! Men helst av allt vill jag ha pengar...MASSOR...NUUUU!   (D...

Av Madeleine - 29 oktober 2009 20:07


  Imorse satte jag lilltösa på tåget upp till norr igen... Det har varit så roligt att ha henne hemma under några dagar...!   Det blir en sån påtaglig tystnad i huset efter henne...*fniss*... Lillskruttan kan "surra" hon... ;) Och det liv...

Ovido - Quiz & Flashcards