Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Madeleine - 29 juni 2009 11:43


Uj uj uj, nu är det VARMT...!

Jag tar en paus från solen och bloggar lite...

Jag har ju inte berättat om mitt senaste projekt ännu...


Mitt i gräsmattan på baksidan finns det två stora stenar...

De är för höga för att köra över med gräsklipparen och det blir alltid högt gräs mellan dem som man måste klippa för hand...

Det stör mig...!

De går inte att rubba...så således är de en väldigt stor sten eller helt enkelt berggrunden...

Eftersom de inte går att rubba...vi har till och med försökt med traktor...så beslutade jag mig för att gräva fram dem istället...och göra något roligt av det hela...

Sagt och gjort...

Jag letade rätt på runda stenar och målade dem vita...

Detta kallade en manlig bekant till mig för "kärring-konst"...ja, inte vet jag... det kanske är vi "kärringar" som har lite fantasi på den här planeten... *hi h*i... ;-)

Sen målade jag hela stenhällen vit och la ett lager med grus efter kanten som dränering och dekoration...

Stenarna staplade jag på varandra runt en urna med röda Pelargoner som får bryta av allt det vita...

 


Tja...inte vet jag...men roligt var det...!

Och nu syns stenarna och man kan klippa runt omkring utan att det blir höga gräskanter kvar...!  :-)

Kram på Er!

Ovido - Quiz & Flashcards