Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Madeleine - 5 maj 2009 20:54


Jag berättade för en tid sedan att jag gjorde en ansökan om att få bli blodgivare...

Hör o häpna...JAG BLEV GODKÄND...! :-)


Häromdagen damp det ner en kallelse... 


Idag var det dags för premiär-sticket för mig...

Det hela gick jättebra...en hel del människor var där och vi fick vackert sitta o vänta på vår tur att bli tappade... ;-)

Det pratades, fikades och fylldes i hälsorapporter...


Jag fick veta att jag har väldigt bra blodvärde för att vara "kvinna"...!

Normalvärdet ska ligga mellan 120-150 och jag hade 147...!!! Inte illa va...?!

Jag blev också upplyst om att ca 10% har samma blodgrupp som jag,

nämligen B RhD+ ...!


Sen fick man välja en present också...!

Det fanns allt från T-shirtar, ljuslyktor, underkläder, glas, ryggsäckar m.m

Jag valde en pump-flaska med massage-linement, kylande o värmade.

Perfekt eftersom mitt linement hemma var slut...! :-)


En karta järntabletter fick jag med mig hem som man ska äta för att hämta igen sig snabbare...

Jag måste säga att jag kände mig riktigt nöjd när jag gick därifrån!

Hela fyra och en halv deciliter lättare... ;-)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards