Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Madeleine - 7 maj 2009 19:33


Snyft... :-(  Det är sorg i Gisslarbo...!

Mina älskade troll är ett minne blott...!

Det blåser storm här nu...trollen blåste ner och slogs i småbitar...!


De har blåst ner förr...men då har de klarat sig!

Visserligen bröt Trollfar armen en gång, men det limmade vi ihop och han blev som ny igen!

Det jag inte tänkt på var att förra året var det gräsmatta nedanför...i år är där istället en nygjord betong-trappa...!!! SKIT OCKSÅ...!!!


HUR KUNDE JAG VARA SÅ TANKLÖS...???

Det blir tomt på gården utan ER som vaktar nu... :-(

Av Madeleine - 7 maj 2009 17:11


Imorse sken solen i Gisslarbo...sen kom molnen...fler o fler...tätare o tätare...mörkare o mörkare...till sist kom regnet...!

Visserligen behöver det komma regn också...men...håller ni inte med om att det vore bättre om det regnade på nätterna...;-)


Nåväl, de nytvättade handdukarna hängdes upp på tork inne...

Sen åkte dammsugaren fram...det fick bli en städ-dag...!

I hela vår ca 140 m2 stora lägenhet har vi såna där gammeldags breda "fasade" golv-lister...de är verkligen jättefina...men...

Ack vilka damm-samlare...!!!

Idag togs damm-kampen upp med hjälp av den "lilla" dammsugar-borsten!

PUST!  Som bäddat för rygg-skott! ;-)


Nu är det iallafall "något-så-när" dammfritt imorgon när det är fredag o allt!

Jag tror minsann solen skulle titta fram också...! :-o

Kanske rent av att det blir "grill-läge"... :-)


Till alla Er som tänkt mysa till det med ett "glas rött" på fredagskvällen kan jag tipsa er om att prova det jättegoda...hör o häpna...KRAV-MÄRKTA vinet som en kompis upplyste mig om...

"Man får inte ont i huvudet av det" sa hon...

Men det kanske har lite med mängden att göra också...eller...??? ;-) *Fniss*

Det är hur som helst jättegott! (Och jag fick faktiskt inte ont i huvudet!)


Det finns med röd etikett också...det är jättegott det med!

Jag ska faktiskt kolla om samma märke finns i vitt vin också!

Blev helt plötsligt vansinnigt sugen på räkor o vitt vin...! ;-)


Kanske det får bli det imorgonkväll istället för grillning...


Go kväll...!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards